Inak povedané, druhá generácia predstavená vlani odštartovala päť minút po dvanástej. Že ako prvé ohlas trhu testuje nové V60, teda kombi, potvrdzuje trend, podľa ktorého kombi dnes už nie je len úžitkovým prílepkom, ale po každej stránke minimálne rovnocennou verziou limuzín, sedanov, hatchbackov...
Podľa očakávania je novinka od gruntu iná – nielen na pohľad, ale aj technicky. Základ tvorí modulárna platforma SPA (Scaleable Product Architecture) namiesto fordovej. Využíva ju už rad 90 aj SUV XC60. Základné technické charakteristiky testovaného exemplára dopĺňa výkonnejší z dvoch štvorvalcových turbodieslov – D4. Mimochodom v štvorčlennej zostave ponúkaných motorov figurujú aj dva benzínové, tiež dvojlitrové štvorvalce.
Dieslu sekunduje osemstupňová automatická prevodovka ako alternatíva k šesťstupňovej manuálnej a v zábere sú len predné kolesá, hoci k motoru D4 sa dá nakonfigurovať, podobne ako k benzínovému T6, tiež pohon AWD. V poradí tretia úroveň vybavenia Inscription zo štyroch možných vyháňa cenu zo základných 42 490 eur na 49 040 eur. K tomu pätoro doplnkových balíkov a máme konečnú sumu testovaného exemplára – rovných 67 000 eur.
Volvo V60 D4 Inscription Zdroj: Volvo
Ako vajce vajcu
Široká a nízka silueta akoby mala osloviť práve tých motoristov, ktorým nekonvenujú vysoké a úzke SUV. Fazóna? Úžasná, pritom maximálne povedomá. Tvar pontónu karosérie, dozadu splývajúca strecha, Thorove kladivá v svetlometoch, maska chladiča, línia rámu okien – to všetko mi evokuje obraz Volva V90. Vzájomne sa podobajú ako vajce s väčším vajcom.
Dám si tú námahu, vyhľadávam
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?