Šance na získanie piatej automobilky pre Slovensko sa v ostatných týždňoch opäť zvýšili. Švédsko-čínska automobilka Volvo naznačila, že popri svojich dvoch fabrikách vo Švédsku a v Belgicku má plán vybudovať v Európe aj tretí výrobný podnik. Stáť by mal do polovice tejto dekády.
Zamestnanci bratislavského Volkswagenu očakávajú odmenu zo zisku. Bude však nižšia ako vlani
Hoci sa po vyhlásení finančného šéfa automobilky Björna Annwalla rozžiarili oči viacerým európskym politikom, od strihania pások sú nateraz všetci rovnako ďaleko. Volvo sa v súčasnosti vezie na rastovej vlne a musí mať istotu, že poľahky splní svoj obrovský plán produkovať do roku 2030 viac ako 1,2 milióna vozidiel ročne. Práve na to potrebuje tretí podnik v Európe. Zároveň ho chce mať dostatočne blízko hlavným trhom s elektromobilitou.
Volvo zatiaľ mlčí
Piata automobilka v krajine, ktorá už dnes produkuje najväčší počet vozidiel na tisíc obyvateľov, znie odvážne a môže byť priveľkým kúskom aj pre samotnú ekonomiku. Hoci by politici s istotou prejavili záujem o ďalšiu investíciu v podobe fabriky za stámilióny eur, možnosti sú obmedzené najmä v oblasti pracovnej sily, technologickej vyspelosti, konkurencieschopnosti samotného automotive priemyslu.
Na Slovensku rastie nákladovosť pracovnej sily. Slovenskí pracovníci sú čoraz drahší a na nábor do podniku s tisíckami zamestnancov by mala vplyv aj lokalita, v ktorej by stál.
Spoločnosť Volvo Cars však s definitívnym rozhodnutím ešte po-čká. Ako uviedla švédska značka pre TREND, „neboli prijaté žiadne rozhodnutia o novom závode. Spoločnosť Volvo Cars za posledné desaťročie rýchlo rástla a jej cieľom je pokračovať v tomto raste podobným tempom aj v budúcnosti. Neustále vyhodnocujeme našu výrobnú stopu, aby sme sa uistili, že je v súlade s plánmi budúceho rastu. V tejto chvíli však neposkytneme žiadne ďalšie komentáre“.
Čaká sa na verdikt
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?