Automobilka Volvo vidí v autách bez šoféra budúcnosť. Vlani na jeseň sa predbežne dohodla s alternatívnou taxislužbou Uber, že jej dodá dvadsaťštyritisíc samojazdiacich športovo-úžitkových vozidiel (SUV). A nedávno Volvo stávky na technológiu ešte zvýšilo. Predstavilo plán, podľa ktorého do roku 2025 zdvojnásobí celkový odbyt na približne 1,2 milióna áut, z ktorých tretina má byť schopná jazdiť aj bez vodiča.
Autá bez šoféra
Testovanie technológie autonómneho jazdenia prebieha už niekoľko rokov, no stále sa nachádza v počiatočnej fáze. Jej spoľahlivosť a bezpečnosť naštrbili viaceré nehody, ktorých aktérmi boli samojazdiace autá. Okrem Uberom testovaného volva boli zaznamenané tiež smrteľné kolízie elektromobilov značky Tesla.
Vývoju autonómneho jazdenia sa venujú viaceré zavedené automobilky i technologické firmy, sily v tejto oblasti spojili napríklad koncern Fiat Chrysler so spoločnosťou Waymo z holdingu Alphabet, matky Googlu. Podľa agentúry Bloomberg je Volvo prvou prominentnou globálnou značkou, ktorá si vytýčila konkrétne ciele pre dodávky autonómnych vozidiel. Jej plán v tejto oblasti označuje za doposiaľ najambicióznejší v autobrandži.
Do roku 2025 Volvo chce, aby polovicu jeho predaja tvorili e-autá a polovicu hybridy
Magazín Forbes pripomína, že predpokladom realizácie zámerov Volva je splnenie cieľov predaja vozidiel takzvaným robo-taxi službám, čiže firmám prevádzkujúcim taxíky bez vodičov. V súčasnosti je biznis automobiliek postavený na predaji hardvéru. Firmy ako Volvo však vidia budúcnosť v tom, že ponúknu zákazníkom služby mobility namiesto auta. Mnohí výrobcovia sú presvedčení, že čoraz viac ľudí bude mať záujem používať dopravné prostriedky odlišnými spôsobmi a v rozličných časoch s prístupom ku všetkým možnostiam cez jednu smartfónovú aplikáciu.
Hospodárenie Volva 1/3
PRAMEŇ: Volvo Car Group, divízia osobných vozidiel
Program predplatného
Plány Volva menia od základov zabehnutý model podnikania tradičných výrobcov áut. Švédska automobilka
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?