Nový Volkswagen Taigo patrí do cenových sfér, ktoré sa dajú označiť ako „ľudové“. Crossover segmentu B s dĺžkou 4 269 mm je dlhší ako jeho sesterský typ T-Cross (4 235 mm) aj ako hierarchicky vyššie postavený T-Roc (4 236 mm). Drahší T-Roc je však o 58 mm vyšší a o 17 mm širší.

Mierny benefit v rozmeroch sa pretavil aj do väčšieho batožinového priestoru Taiga, lenže iba o zanedbateľných päť litrov. T-Cross však za ním zaostáva už o výrazných 55 litrov.

Auto je dobre vyvážené vo všetkých smeroch, priestorovo, z hľadiska komfortu, ale aj ceny. Má aj svoje negatíva, ktoré pramenia práve z nižšej ceny, napríklad lacno pôsobiace plastové prvky interiéru, predovšetkým na palubnej doske v oblasti pred spolujazdcom.

Solídna výbava len za príplatok

Základnej výbave Taiga chýba automatické prepínanie diaľkových svetiel. V testovanej výbave síce boli full LED svetlá, ktoré majú solídny výkon, no vodič ich musí prepínať ručne. To je už v súčasnosti v automobiloch s cenou nad 20-tisíc eur skôr výnimka.

Automatické ovládanie stojí 230 eur navyše, rovnako by som zvážil príplatok za bezkľúčové odomykanie a štartovanie (350 eur) či sledovanie mŕtveho uhla (510 eur).

Inak z hľadiska výbavy Taigo vo výbave R-Line vyniká vo viacerých ohľadoch. Má výborný virtuálny prístrojový panel, ktorý síce neohúri uhlopriečkou, no z hľadiska ponuky informácií sa takmer vyrovná aj drahšiemu koncernovému riešeniu. Má prehľadný dizajn a grafiku, čo možno povedať aj o infotainmente.

Miesta v druhom rade nie je nazvyš

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa