Volkswagen ID. Buzz ma po prejdení približne 1 750 kilometrov presvedčil, že táto elektrická novinka patrí k najlepším elektromobilom, ktoré za ostatný rok prišli na trh. Rozhodne ide o najlepšiu elektrickú dodávku. Priemerná spotreba počas môjho testovania dosiahla 21,7 kWh na sto kilometrov pri priemernom tempe 67 km/h.
Vďaka tomu, že vozidlo dokáže udržať spotrebu na uzde, ponúka dojazd v rozmedzí 270 až 400 kilometrov. S akčným rádiusom 270 kilometrov môžete rátať pri diaľničných presunoch, 350 kilometrov je štandard pri kombinovanej prevádzke a viem si predstaviť, že by stačilo nabíjať až po prejdení 400 kilometrov, keby ste sa pohybovali najmä v mestskom a prímestskom prostredí.
Rýchle nabíjanie
Vďaka rýchlemu jednosmernému nabíjaniu s výkonom až 170 kW vám stačí pätnásť až dvadsať minút na nabíjačke a dojazd vozidla vzrastie približne o 200 kilometrov. Po 200 kilometroch zastavíte na pár minút znova a takto môžete pokračovať. Problémom sú iba oblasti, kde ešte nie sú DC nabíjačky s výkonom väčším než 50 kW. Tam vám superrýchle nabíjanie ID. Buzzu nepomôže.
Jedným z výrazných prínosov nového „busíka“ je odvážny dizajn, ktorý sa odzrkadľuje aj vnútri vozidla v podobe minimalistického interiéru. Ale musím poznamenať, že nadmerné používanie dotykových plôch, dokonca aj na volante, nie je úplne praktické.
Ovládanie funkcií vozidla inak funguje dobre, s výnimkou toho, že tak-zvaný slider, ktorým sa ovláda teplota a hlasitosť, nie je podsvietený. V noci sa pri ňom musíte spoliehať iba na dobrú pamäť. Infotainment stále nie je na takej úrovni, akú by som očakával od jedného z najmodernejších Volkswagenov, niekedy je jeho reakcia pomalšia. Na druhej strane, spojenie s Android Auto či už cez kábel, alebo bezdrôtovo je spoľahlivé a stabilné, čo je veľkým plusom.
Obrovský priestor
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?