Dĺžka na úrovni 4 866 mm naznačuje, že Arteon Shooting Brake nie je malé auto. V skutočnosti napríklad za trojicou Audi A6, BMW radu 5 či Mercedes-Benz triedy E zaostáva iba o niekoľko centimetrov.
Je preto pochopiteľné, že Arteon sa ani v športovej úprave R nemôže agilitou rovnať napríklad Golfu R. Nie, toto je totiž veľké a rýchle GT, ktoré sa však nezľakne zákrut a predovšetkým vysokých rýchlostí. Na nemeckej diaľnici by maximálnym cestovným tempom 270 km/h zahanbilo aj nejedno prémiové kombi.
Ťah motora 2.0 TSI, ladeného na viac než tristo koní, by zaskočil aj skeptikov. Automobil vďaka nemu krásne lineárne zrýchľuje. Škoda len, že ani v manuálnom režime jeho samočinná dvojspojková prevodovka nepodrží zaradený prevodový stupeň pri jazde na hranici obmedzovača otáčok agregátu.
Šport aj komfort
V súčasnosti možno budú šoféra krotiť aj ceny palív. Dvojliter však dokáže byť aj striedmy, všetko závisí od vodiča. Bez obmedzovania jazdného štýlu sa spotreba dá vtesnať do desiatich litrov na 100 kilometrov.
Niečo medzi 13 až 14 l/100 km môže majiteľ očakávať pri vyslovene agresívnej jazde, no dá sa jazdiť aj približne za 8 l/100 km, to však s ľahkou nohou.
Vďaka adaptívnemu podvozku DCC Arteon dokáže byť príjemne tuhý, no na povel jedného tlačidla sa zrazu reakcia tlmičov zmení a automobil sa na priečnych nerovnostiach začne mierne pohupovať, aby zmiernil ich rušivý efekt.
Rodinná raketa síce stovku pokorí v priebehu 4,9 sekundy, no nezabúda ani na pohodu posádky. Svoje športové kvality demonštruje výborným gripom či responzívnym riadením pri ostrom prejazde zákrut, pri bežnej jazde sa však kedykoľvek blysne aj vysokým komfortom.
Slabé odhlučnenie masívnych kolies
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?