Pritom by sa možno španielska vláda mohla inšpirovať tou slovenskou. Konkrétne novelou zákona o cestnej doprave, ktorá začne platiť od apríla a rieši i spor medzi štandardnými taxislužbami a tými ako Taxify. Hoci nie je ideálna pre všetkých, môže to byť zlatá stredná cesta. Čo všetko sa od apríla mení a aký názor na to má Taxify, Cech Taxi Bratislava a Hopin?
Ako sa to domotalo
Historicky sa taxíky po svetových veľkomestách pohybujú prakticky od príchodu prvých automobilov a stali sa neoddeliteľnou súčasťou života, ekonomiky aj popkultúry, pričom v mestách ako New York alebo Londýn sú až symbolmi. Ich evolúcia nebola drastická.
Menili sa modely áut, počas druhej svetovej vojny dostali vysielačky na komunikáciu s dispečingom a koncom 20. storočia pribudla možnosť platiť kartou. A potom prišli smartfóny a v roku 2009 Uber, ktorý výrazne zmenil pravidlá hry. A to aj na Slovensku.
Tunajší taxikári, žiaľ, nemali najlepšie renomé. Pár čiernych oviec poškodilo celé stádo. Preto vstup služby Uber v auguste 2015 a Taxify o rok neskôr bežní cestujúci prijali takmer s nadšením. Navyše to bol
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?