Pritom by sa možno španielska vláda mohla inšpirovať tou slovenskou. Konkrétne novelou zákona o cestnej doprave, ktorá začne platiť od apríla a rieši i spor medzi štandardnými taxislužbami a tými ako Taxify. Hoci nie je ideálna pre všetkých, môže to byť zlatá stredná cesta. Čo všetko sa od apríla mení a aký názor na to má Taxify, Cech Taxi Bratislava a Hopin?

Ako sa to domotalo

Historicky sa taxíky po svetových veľkomestách pohybujú prakticky od príchodu prvých automobilov a stali sa neoddeliteľnou súčasťou života, ekonomiky aj popkultúry, pričom v mestách ako New York alebo Londýn sú až symbolmi. Ich evolúcia nebola drastická.

Menili sa modely áut, počas druhej svetovej vojny dostali vysielačky na komunikáciu s dispečingom a koncom 20. storočia pribudla možnosť platiť kartou. A potom prišli smartfóny a v roku 2009 Uber, ktorý výrazne zmenil pravidlá hry. A to aj na Slovensku.

Tunajší taxikári, žiaľ, nemali najlepšie renomé. Pár čiernych oviec poškodilo celé stádo. Preto vstup služby Uber v auguste 2015 a Taxify o rok neskôr bežní cestujúci prijali takmer s nadšením. Navyše to bol 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa