Pokles o vyše milión ton na vlaňajších ledva 2,14 milióna ton ešte oslabil málo využitú dopravnú cestu, ktorá by mala mať tak v domácich ambíciách, ako aj v európskych plánoch omnoho vyššie využitie. Trojica živlov však naplno ukázala, aká citlivá je slovenská lodná doprava. Viac než meškajúce lode ubrali z jej využitia odôvodnené pragmatické rozhodnutia dopravcov. Väčšina z nich hovorila o presune prepráv na železnicu.

Krátky a problémový úsek

Riečna sieť Európy má vyše tridsať tisíc kilometrov kanálov a riek. Ich využitie na dopravné spojenia stoviek miest či priemyselných zón sa rôzni. Asi tretina kanálov a riek Európy sa koncentruje v časti krajín – v Beneluxe, krajinách bývalej Juhoslávie, Francúzsku, Nemecku, vo Švajčiarsku, Rakúsku, vo Vyšehradskej štvorke, na Ukrajine, v Moldavsku, Bulharsku a Rumunsku. Najviac kilometrov v nej tvoria riečne toky, ako je Rýn či Dunaj.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa