Stará garda šoférov, vychovaných zväčša ešte za socializmu, postupne odchádza do dôchodku a novej krvi je katastrofálne málo. Povolanie kamionistu už nie je také atraktívne (ani finančne) ako v minulosti. Situáciu navyše zhoršuje, že s rovnakým problémom sa borí prakticky celá Európa. Západné firmy pohodlne preplatia slovenských dopravcov a sťahujú k sebe šoférov ochotných za lepšiu výplatu stráviť aj dlhší čas na cestách mimo domova.
Veľa práce, málo pláce
Nebyť akútneho problému s chýbajúcimi vodičmi, a teda aj s nedostatkom kamiónov, cestná doprava by rástla nevídaným tempom. Vlaňajšie štatistiky napriek tomu svedčia o oživení trhu, aké si dopravcovia pamätajú z obdobia pred vypuknutím hospodárskej a finančnej krízy. Objem prepravy tovaru cestnou dopravou v minulom roku stúpol medziročne o viac ako desatinu na 142,6 milióna ton. O fúz lepší výsledok sa naposledy zrodil v roku 2008.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?