To znamená 6,6-percentný rast oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Pritom už rok 2014 bol mimoriadne priaznivý. Predaj nových osobných áut dosiahol druhý najvyšší výsledok za posledných desať rokov. Lepšie šli autá na odbyt len v roku 2009, vtedy však dopyt generovalo šrotovné.
Nekonečný súboj Hyundai – Kia
Rebríčku značiek podľa počtu registrácií aj v roku 2015 bezkonkurenčne dominuje Škoda. Prvých osem mesiacov uzatvorila s trhovým podielom 21,5 percenta. S odstupom nasleduje tiež ako zvyčajne Volkswagen. Na tretiu priečku sa vyšvihol Hyundai, aby z nej vytlačil koncernovo spriaznenú značku Kia. Zdá sa, že tento súboj nadobúda v slovenských podmienkach formu nekonečného príbehu. Každý chvíľku ťahá pílku, pritom obom sa darí.
Nemecké prémiové značky vo svojich trhových segmentoch aj naďalej tvrdia muziku. Obsadili miesta v druhej desiatke v poradí BMW, Mercedes-Benz a Audi. Nová akvizícia – francúzska značka DS, ktorá sa vymanila spod Citroëna, odštartovala povzbudivo. Počtom registrácií sa zaradila za Porsche a Lexus, ale pred Alfu Romeo a Jaguar.
Rebríček najžiadanejších modelov 1/2
PRAMEŇ: Združenie automobilového priemyslu SR
Väčšina si polepšila
Z 38 značiek zastúpených na tunajšom trhu 23 (teda väčšina) dosiahlo lepší výsledok ako v rovnakom období 2014. Na druhej strane, aj v prvej desiatke najpredávanejších značiek registrujeme také (VW, Kia, Citroën), ktoré si medziročne pohoršili. Do centra pozornosti sa dostáva najmä
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?