Vyplýva to zo Správy o stave podnikateľského prostredia na Slovensku, ktorú na prvé januárové stretnutie vlády predložilo ministerstvo hospodárstva. I keď si už viaceré vlády zníženie administratívnej záťaže dali do svojich plánov, situácia v tejto oblasti sa nezlepšuje, skôr naopak. A nedarí sa plniť voči podnikateľom aj ďalšie sľuby.

V správe sa konštatuje, že z trinástich úloh stanovených rôznym verejným inštitúciám na zlepšenie situácie podnikateľov sa podarilo do vlaňajška splniť tri, aj to ide skôr o vedľajšie problémy. Napríklad Sociálna poisťovňa umožnila živnostníkom pasívny prístup k informáciám o ich platbách povinných odvodov, ako aj prípadných preplatkoch či nedoplatkoch. Zrušil sa aj poplatok za vyhotovenie a vydanie výpisu z obchodného registra v elektronickej podobe. Posledným „ústretovým“ krokom bolo zavedenie povinnosti pre obchodné firmy doručiť banke alebo pobočke zahraničnej banky, v ktorej majú uložený vklad, písomné oznámenie, či musia alebo nemusia mať účtovnú závierku overenú audítorom. Kroky ako trestnoprávna zodpovednosť konateľov firiem či úhrada DPH až po zaplatení faktúry stále nie sú v platnosti – aj keď na prvom tohtoročnom stretnutí sa vláda zaoberala aj analýzou systému úhrady DPH až po prijatí platby. No ani neplnenie doterajších úloh nezabránilo tomu, aby rezort hospodárstva v poslednej správe stanovil úlohy nové.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa