Slovenská spoločnosť SuperScale, ktorá sa zaoberá najmä zvyšovaním príjmov z mobilných hier prostredníctvom dátovej analytiky, už nie je tak úplne slovenská. Po tom, čo vlani prerazila a získala nových klientov spomedzi najväčších herných firiem sveta, jej začala byť domáca eseročka primalá.

Potrebám globálnej expanzie a lepšiemu prístupu na kapitálové trhy SuperScale prispôsobil svoju korporátnu štruktúru. Pôvodne slovenská entita sa stala súčasťou poľskej holdingovej akciovej spoločnosti SuperScale S.A., pod ktorú patria aj ostatné dcérske spoločnosti po celom svete. Bratislavská firma, pod ktorej hlavičkou pracuje vývojový tím, vlani zaznamenala trojmiliónové tržby, tie však zohľadňujú len lokálnu časť aktivít spoločnosti SuperScale.

Kontrafakt a Qorpo market
Neprehliadnite

Rytmus, Separ a ďalšie celebrity spolupracujú na spustení prvého slovenského NFT marketu

Firma spolupracuje napríklad s druhou najhodnotnejšou hernou firmou na svete Electronic Arts, ktorá má v portfóliu viac ako 20 štúdií. SuperScale si vybrala ako jediného partnera na škálovanie hier aj mobilná divízia Googlu či najväčší svetový výrobca hračiek Lego.

Slovenský startup sa stará aj o jednu z najhranejších hier na svete Hill Climb Racing, ktorú hrá zhruba 1,5 miliardy hráčov, či hru Gardenscapes, ktorá celosvetovo zarobila už viac ako dve miliardy dolárov. V USA sa na SuperScale viaže ďalší veľký hráč – mobilná divízia Aristocrat Group a pod ňu patriace Big Fish Games. Tie každoročne generujú tržby na úrovni dvesto až tristo miliónov dolárov.

Aj vďaka vlaňajšiemu vstupu zahraničných investorov firma dosiahla rekordné tržby najmä v USA, Spojenom kráľovstve a v Hongkongu.

Databázoví majstri

„Pred založením SuperScale sme pracovali s rôznym typom zákazníkov, e-shopmi, bankami či SPP, ktorý mal dva milióny klientov. Pomáhali sme im lepšie využiť firemné dáta a lepšie porozumieť zákazníkom,“ spomína na svoje začiatky zakladateľ a šéf spoločnosti Ivan Trančík. Bod zlomu bol pre neho príchod klienta Pixel Federation, najznámejšieho slovenského herného štúdia, ktoré v tom čase malo 40 miliónov hráčov.

„Ak má firma stovky až tisíce zákazníkov, začína už mať problémy s ich manažovaním. Veľké e-shopy či hry však nemajú státisíce ani milióny zákazníkov, sú ich desiatky, stovky miliónov. Niektorí naši klienti majú miliardy hráčov. Vrchol marketu B2C je práve v mobilných aplikáciách, to je konečná škála ľudskej populácie, ktorá sa dá dosiahnuť,“ vysvetľuje šéf SuperScale.

Tvorba startupu Artzenal
Neprehliadnite

Slovenský startup Artzenal premenil víťazné Porsche z Nürburgringu na NFT pre prestížnu dražbu

Databázy majú svoje limity a v určitej fáze začnú byť extrémne drahé. Pokrok v cloudových technológiách však priniesol nový typ, ktorý umožňuje skladovať a spracovať dáta oveľa efektívnejšie než donedávna.

Podľa I. Trančíka si ani úspešné firmy s miliónmi na účte nedokážu databázy dobre manažovať. „Aj Fingersoft za nami prišiel s tým, že jeho databázy nedokázali efektívne spracovať množstvo dát, ktoré generuje viac ako miliarda jeho hráčov. My sme vyvinuli databázu, ktorá vedela tieto segmentácie robiť v reálnom čase, aj keď bolo dát obrovské množstvo. Milióny hráčov neustále generujú stovky miliónov udalostí každý deň a treba mať veľmi dobre premyslené, ako ich ukladať a spracovať,“ opisuje I. Trančík.

NFT
Neprehliadnite

Nezameniteľné tokeny NFT budú väčšie, ako si myslíte

V spolupráci s dizajnovým tímom Fingersoftu na základe segmentácie hráčov dodanej SuperScale hra Hill Climb Racing 2 svojim hráčom dala lepšie ponuky v závislosti od ich záujmov a ochoty míňať a už v pilotnom projekte tržby hry za jediný deň vyleteli na niekoľkonásobok priemerných denných služieb. „Do hry sme pritom nedorobili nič nové, len sme použili to, čo tam bolo,“ spomína CEO spoločnosti SuperScale.

Miliardový trh

Mobilné hry sa v súčasnosti už nedajú vyrábať na mieru pre lokálny trh, pre Slovensko alebo Česko. Nefunguje to už ani v najväčších krajinách a produkujú sa rovno pre globálny trh. Každá hra tak má potenciál získať milióny hráčov. Aj to najmenšie vývojárske štúdio robí produkt prístupný cez AppStore a Google fakticky pre tri miliardy ľudí.

„Keďže sú to globálne digitálne produkty, marže sú niekde úplne inde. Pracujeme napríklad na dvoch dieloch populárnej hry Hill Climb Racing od fínskeho štúdia Fingersoft. Hráčom ponúkame na základe dát rôzne vylepšenia – autá, motor, kolesá...

NFT
Neprehliadnite

Alternatívne formy investícií raketovo rastú. K slovu sa dostávajú NFT a DeFi

V princípe je to práca grafika a programátora na pár hodín, ale dokážeme to predať miliarde hráčov. Marža je na každom predaji blízko sto percent, v nákladoch nie je žiadny rozdiel medzi predajom tisícky alebo milióna virtuálnych áut. Každá optimalizácia, ktorú sme spravili, bola extra profit,“ priblížil šéf produktu zo SuperScale Jakub Marek.

SuperScale si vybrala ako jediného partnera na škálovanie hier aj mobilná divízia Googlu či Lego
 

Firma začala vyhľadávať potenciálnych silných klientov. Najskôr sa zamerala na škandinávske krajiny, ktoré veľmi úspešne naskočili na novú vlnu mobilných hier. Vo Švédsku napríklad pôsobí vyše tristo herných firiem s tržbami na úrovni 1,8 miliardy eur. Vo Fínsku, ktoré je porovnateľné so Slovenskom a v ktorom sa zrodili aj legendárne Angry Birds, je to päťsto firiem s tržbami tri miliardy eur.

Chief operating officer spoločnosti SuperScale [a zároveň manželka zakladateľa firmy – pozn. TRENDU] Alžbeta Trančík v tom čase dostala ponuku vybudovať analytické oddelenie pre svetové herné štúdio Ubisoft Massive, ktoré sídlilo práve vo Švédsku.

„Presťahovali sme sa do Malmö a začal som písať herným štúdiám, že sa venujeme hernej analytike a chceme zlepšiť ich biznis pomocou dát. Na prvé štyri maily som dostal tri pozitívne odpovede. Presne to hľadali a videli v tom potenciál,“ spomína I. Trančík.

„Vrchol marketu B2C je v mobilných aplikáciách, to je konečná škála ľudskej populácie,“ hovorí zakladateľ a šéf SuperScale Ivan Trančík.
Zdroj: MICHAL SMRČOK
„Vrchol marketu B2C je v mobilných aplikáciách, to je konečná škála ľudskej populácie,“ hovorí zakladateľ a šéf SuperScale Ivan Trančík.

Ošiaľ menom NFT

Vďaka ošiaľu okolo hier NFT navyše SuperScale získal ďaľšiu rastovú vertikálu v oblasti implementácie a optimalizácie v hrách NFT.

NFT alebo non-fungible (nezameniteľný) token je technológia na báze blockchainu, ktorá umožňuje jednoznačne dokázať vlastníctvo virtuálneho diela – fotky, videa, zvuku alebo v prípade hier virtuálneho obsahu najmä pre zberateľské aspekty hier. Napríklad podobu auta v pretekárskej hre Asphalt 9 či unikátnej potvorky v Axie Infinity.

Herné NFT sa dajú neskôr vymeniť za inú kryptomenu či predať za doláre, čo je pre hráčov hier atraktívne, keďže môžu efektívne speňažiť svoj čas a majetok v hre. NFT je v súčasnosti jedným z najrýchlejšie rastúcich trhov. Z 3,5 miliardy dolárov, ktoré venture investori vložili v októbri do startupov, išla viac ako polovica do firiem zaoberajúcich sa aplikáciou NFT v hernom biznise.

Platforma od SuperScale umožňuje práve týmto firmám lepšiu biznisovú analýzu a rýchlejšie škálovanie hier využívajúcich NFT. Firma tak má našliapnuté dokonca na pozíciu svetového lídra v tomto segmente. 

Na snímke Jean - Benoit Sorge, Chief Commercial Officer  spoločnosti SuperScale.
Zdroj: MICHAL SMRČOK
Na snímke Jean - Benoit Sorge, Chief Commercial Officer spoločnosti SuperScale.

Topmanažéri

Hoci jednou z najväčších starostí v celom IT segmente na Slovensku sú ľudské zdroje, SuperScale si poradil aj na tomto poli. Tento rok sa do jeho topmanažmentu ako finančný riaditeľ pridal skúsený CFO Jozef Kanich aj uznávaný topmanažér a investor Jean-Benoit Sorge.

Ten má viac ako 20-ročné skúsenosti s vedením a budovaním obchodných a marketingových tímov pre organizácie každej veľkosti od startupov až po korporácie ako Oracle či Dell. J.-B. Sorge pomáha firme SuperScale postaviť v Londýne silný obchodný a marketingový tím, ktorý bude pomáhať jej ďalšiemu rastu na kľúčových trhoch nielen v Spojenom kráľovstve, ale aj v severských krajinách a USA.

„Od chvíle, keď sme sa rozhodli prijať zahraničných investorov, sme mali ambíciu do SuperScale prilákať skúsených veteránov, ktorí zažili na vlastnej koži rast firiem z jednotiek na desiatky až stovky miliónov dolárov v priebehu krátkeho času a vedia nám pomôcť s výzvami, ktoré s tým prichádzajú.

Preto sme nesmierne hrdí, že sme dokázali svojím príbehom zaujať Jozefa aj Jeana-Benoita,“ hovorí I. Trančík. Podľa neho poľská holdingová štruktúra firme okrem iného poskytuje priamočiarejšiu implementáciu opčného programu pre zamestnancov, vďaka ktorému sú schopní prilákať toptalenty z celého sveta.