Po rokoch pretláčania nákupných centier na okraje miest prichádza aj idea rekonštrukcie ich centrálnych častí najmä z dôvodu prirodzene väčšej koncentrácie ľudí. Vo viacerých západných metropolách ju presadzuje aj samotné vedenie mesta, keďže moderné nákupné parky priniesli ich čiastočné vyľudnenie. V Bratislave to ako prvá vo veľkom naplnila Eurovea, hoci má aj opačný efekt. Vďaka pozícii mierne mimo hlavného centra aj tá čiastočne vyprázdňuje historické ulice.

Najväčšie ambície má projekt prestavby Kamenného námestia z dielne britskej spoločnosti Lordship. Firma spoluvlastní pozemky pod obchodným domom Prior, hotelom Kyjev a súvisiacimi stavbami už niekoľko rokov, no dodnes sa jej s mestom a obyvateľmi nepodarilo dohodnúť na budúcej podobe. Súčasný stav podľa spoločnosti navádza ľudí čo najskôr z tohto centrálneho priestoru odísť. Riešením v novej koncepcii má byť okrem modernej architektúry, nových reštaurácií, kín a podobných prevádzok aj myšlienka prestrešenia celého priestoru a obnovenia historických ulíc.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa