Koronakríza cvičí s automobilovým trhom na všetkých úrovniach. Po mesiacoch uzavretých predajní sa však postupne spamätáva, hoci predajné čísla rastú pomaly.

Ilustračné foto.
Neprehliadnite

Jazdené autá berú ľudia útokom. Nedostatok naďalej zvyšuje ich cenu

Pandémia koronavírusu naučila automobilky a predajcov vozidiel hľadať nové možnosti, ako udržať biznis s autami v kolobehu. Aj preto sa na scénu dostávajú nové predajné trendy, ktoré si osvojuje čoraz viac značiek. Spôsob, akým ľudia nakupujú autá, sa zmenil, v niektorých prípadoch dokonca až na nepoznanie.

Návrat k štandardu asi nehrozí

Online nakupovanie je v posledných rokoch už akýmsi trvalým trendom. Pod vplyvom zavretých predajní táto forma nakupovania od marca 2019 do marca 2020 vzrástla až o 21 percent. Kúpa automobilu v tomto smere nie je žiadnou výnimkou.

Potvrdzuje to aj súčasný silný dopyt po vozidlách. Až 18 percent zákazníkov by sa pritom rozhodlo pre kúpu auta oveľa skôr, ak by mali možnosť zadovážiť si ho online. Vyplýva to z údajov štúdie Global Auto Pulse.

Autosalón
Zdroj: Volkswagen

Pandémia napriek jasným trendom zastihla mnohých predajcov vozidiel aj tak nepripravených. Našlo sa ich len pár, ktorí boli schopní ponúknuť svojim zákazníkom možnosti na nákup vozidla online.

Predajcovia sa v súčasnosti snažia predovšetkým čím skôr vrátiť k svojmu predpandemickému štandardu, nemali by však zabúdať, že záujem o online nákupy a celková zmena v spotrebiteľskom správaní tu s nami zostávajú a musia si na nový trend navyknúť. 

Snaží sa o to napríklad aj česká značka Škoda. Na konci jari spustila virtuálny showroom ako svoj pilotný projekt. Koncept virtuálnej predajne pre ňu vyvinul izraelský IT start-up Matter, ktorý vlani zvíťazil v heckathone Škoda Auto DigiLab. Vďaka tomu chce automobilka už v roku 2025 predávať jednu z piatich škodoviek online.

Online pomáha prežiť

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa