Nielen pre mnohé firmy na juhozápade Slovenska, ale aj pre politickú minulosť z 90. rokov a z prelomu milénií. A takisto pre to, že šéfuje jednému z najväčších domácich podnikov, Slovnaft, a zároveň je vo vedení materského maďarského koncernu MOL. S TRENDOM hovoril o nových plánoch v biznise, keď sa chystá prvýkrát investovať mimo regiónu Žitného ostrova. V Rusku a na Ukrajine.

Ako sa vám darí v privátnych podnikateľských aktivitách? Vaše energetické i tlačiarenské podniky sú už dlhšie v ziskoch, no najväčšie potravinárske firmy na tom nie sú najlepšie. Mliekareň Euromilk vlani prerobila vyše jeden a pol milióna eur a dunajskostredský mäsokombinát Istermeat síce s tržbami rýchlo rastie, ale vlani po troch rokoch ziskov spadol takmer do polmiliónovej straty.

Podnikám v ťažkých odvetviach. Potravinárstvo všeobecne vo svete nie je zlý biznis, ale na Slovensku i v strednej Európe je v ňom ťažká situácia. Sme medzi dvoma mlynskými kameňmi. Farmári chcú od potravinárov vysoké výkupné ceny surovín. Liter mlieka dnes predávajú za 33 či 34 centov, ešte nedávno to bolo 28 centov. Nehovorím, že farmári si nemôžu pýtať viac. Ich náklady môžu byť na takej úrovni. Ale potravinárom sa vyššie ceny surovín nedarí premietnuť do cien hotových potravín. Obchodné reťazce nám stále opakujú, že za slovenské potraviny nemôžu platiť viac ako za potraviny z Nemecka.

Ako je to možné?

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa