Vyľudnená firma, demotivovaní zvyšní zamestnanci a nariekajúci veritelia. Tento opis znie ako zážitok zo zbankrotovanej firmy. Podľa krízového manažéra Romana Adámka je to však situácia, keď slovenskí podnikatelia ešte len začínajú niečo robiť. Dovtedy čakajú.

„Asi že spadne zlatý meteorit alebo príde skvelý zákazník, ktorý všetko vopred zaplatí,“ dodáva R. Adámek, ktorý je členom predstavenstva stavebnej firmy Sibamac. Našiel ju v beznádejnej situácii, hoci ho do nej pozvali, aby viedol reštrukturalizáciu. Výsledkom takého postupu bývajú potom reštrukturalizácie, ktoré len tesne naplnia literu zákona hovoriaceho, že majú veriteľom priniesť viac ako konkurz. „V Rakúsku či Nemecku je 40- až 50-percentná miera uspokojenia považovaná za minimum. U nás si obvykle dlžníci mysleli, že keď ponúknu 10 až 15 percent, je to úžasné,“ objasňuje R. Adámek, prečo sa pre slovenské reštruktúry dosiaľ vžil skôr pojem „predkonkurzné konanie“.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa