O tom je presvedčená Veronika Osvaldová zo spoločnosti SmartHead, ktorá upozorňuje, že v budúcnosti budú mať výhodu tie firmy, ktorých princípy sú založené na udržateľnosti a zodpovednom podnikaní. Udržateľnosť a spoločenská zodpovednosť firiem (CSR) nie je hrozbou pre budúcnosť podnikania. Práve naopak, ide o budúcnosť podnikania. Jej firma SmartHead plánuje túto myšlienku šíriť v spoločnosti ďalej a inšpirovať viac ľudí a firiem, aby konali zodpovedne.

Na ruke máte vytetovanú vetu „Audaces fortuna adiuvat“, čo po latinsky znamená „Odvážnym šťastie praje“. Zišla sa vám odvaha v biznise?

Určite áno. Nemala som nikým dopredu vystlanú cestu, po ktorej som mala ísť v živote, a každé veľké rozhodnutie bolo pre mňa krokom do neznáma. Odvahu potrebujete na to, aby ste boli ochotný opakovane sa vystavovať novým neznámym okolnostiam.

Prečo ste vzdali kariéru v investičnej spoločnosti v oblasti nehnuteľností?

Bol to prirodzený vývoj, niečo sa naučíte, a keď cítite, že je čas posunúť sa ďalej, tak to urobíte. Ja som cítila, že to je pre mňa správny krok, tak som ho urobila.

Veronika Osvaldová: Korporácie si musia uvedomiť zodpovednosť za svet okolo nás

Veronika Osvaldová Zdroj: Miroslava Spodniaková

Už počas vysokej školy ste vytvorili projekt, kde ste prepojili na dobročinné účely jednu značku automobilov s detským domovom. Neskôr ste založili vlastnú firmu SmartHead. Ako vznikla myšlienka venovať sa téme udržateľnosti a spoločenskej zodpovednosti firiem?

Sme presvedčení, že udržateľnosť bude motorom veľkých zmien v nasledujúcich rokoch, pretože súčasný ekonomický model je neudržateľný. Musí sa jednoducho zmeniť a správny čas je teraz. Tento globálny posun už transformuje naše hospodárstvo, priemysel a firmy, ktoré sú jeho nevyhnutnou súčasťou. F

irmy, ktoré sú súčasťou našej platformy, sú súčasťou budovania novej udržateľnej ekonomiky. Spájame lídrov, ktorí sa rozhodli konať a transparentne komunikovať výsledky v budovaní udržateľného biznisu. S týmito firmami zdieľame know-how, akcelerujeme túto zmenu, spolupracujeme už teraz v niektorých otázkach a chceme ísť ešte ďalej.

Hovoríte, že biznis má obrovský potenciál riešiť sociálne a environmentálne problémy a zároveň firmám môže priniesť aj ekonomický prospech. Čo tým myslíte?

Udržateľnosť je viac ako environmentálna či sociálna otázka. Je to nová moderná ekonomika, ktorá ovplyvní všetko a každého z nás na planéte. Už teraz ovplyvňuje spôsob, akým vlády konajú, vznikajú nové odvetvia, podniky sa postupne transformujú a investičné spoločnosti investujú do udržateľných technológií. Pravdepodobne ide o jednu z najväčších investičných príležitostí v moderných dejinách. Veríme, že udržateľnosť nie je hrozbou pre budúcnosť podnikania, práve naopak, veríme, že je to budúcnosť podnikania. Je to budúcnosť prosperujúcej ekonomiky a budúcnosť dlhodobej prosperity.

Veronika Osvaldová: Korporácie si musia uvedomiť zodpovednosť za svet okolo nás

Veronika Osvaldová Zdroj: Miroslava Spodniaková

Vie CSR vybudovať pre firmu akúsi dôveru na trhu alebo ide skôr o daňovo odpočítateľnú položku?

Dá sa na to pozerať z dvoch uhlov. Z toho kritického alebo z hľadiska napredovania. Kritické respektíve krátkozraké zmýšľanie podporuje práve myšlienky, že firma si robí len svoje PR alebo je to pre ňu daňovo odpočítateľná položka. Keď sa pozriete na celú otázku z hľadiska napredovania, 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa