Vo viedenskej Marxhalle panoval koncom júna takmer predcovidový ruch. Online prezentáciu umenia, ktorá dlho kompenzovala nemožnosť väčších podujatí, vystriedalo živé stretnutie s umením na prvom ročníku veľtrhu s príznačným názvom Spark – iskra.
Veľtrh ohlásil ambíciu stať sa novým impulzom pre trh s umením, pričom sa rozhodol inovovať formát fungovania tohto druhu umeleckých akcií. Stal sa tak ďalším signálom zmien, ktoré na tomto poli prebiehajú. Aké sú a komu prinesú profit?
Umelec, ktorý okúsil Pentu aj J&T, dnes balí trezory do kože
Princíp jedného umelca
Veľtrh je miestom, kde sa možno zoznámiť s dielami etablovaných i nových umelcov, nadviazať kontakt či dať o sebe vedieť. Všetko je na jednom mieste, zhustené do niekoľkých dní. Umenie z rôznych krajín sa stretáva vedľa seba takmer ako stelesnenie globalizovaného sveta.
Koncept nového viedenského veľtrhu mení záber z kvantity umeleckých polôh smerom k sólovým umeleckým prezentáciám. Systém prezentácie na umeleckom veľtrhu totiž väčšinou pozostáva z výberu galerijného portfólia, čo návštevníkom umožňuje vidieť množstvo rôznorodých diel vo veľmi krátkom čase. Nevýhodou je sťažená koncentrácia na jednotlivé artefakty a možno i chýbajúci širší rámec.
Spark Art Fair namiesto toho pristúpil na prezentáciu jedného umelca od každej galérie. „Tento koncept umožní návštevníkom priame a prehĺbené stretnutie s dielom umelca či umelkyne,“ hovorí riaditeľ art fairu Renger van den Heuvel. Verí, že publikum osloví.
„Táto koncentrovaná skúsenosť je rovnako zaujímavá pre skúseného zberateľa i nových milovníkov umenia.“ Sólové prezentácie navyše ponúkajú možnosť rozsiahlejšej umeleckej produkcie exkluzívne pre veľtrh, ktorý tak možno vnímať i ako základňu pre vznik nových diel, ktoré doteraz inde neboli vystavené.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?