Medzi rokmi 2004 až 2008 apetít Slovákov po nábytkoch výrazne vzrástol. Ich tuzemské nákupy stúpli z necelých 330 na takmer 870 miliónov eur. Podnietila to zdynamizovaná výstavba nových bytov i to, že ľudia si začali častejšie obmieňať starší nábytok za nový. No podobne, ako klesla počas krízy jeho domáca výroba zavesená hlavne na vývoz, spadla aj jeho tuzemská spotreba. Vlani boli nákupy nábytku a bytového vybavenia v krajine len za niečo vyše 670 miliónov eur. O 200 miliónov menej ako pred krízou. V protiklade s tým však práve v posledných rokoch pribúdajú veľké predajne nábytku, ktoré v najväčších slovenských mestách stavajú nadnárodné siete obchodníkov s týmto tovarom.

Platí totiž, že túžba západoeurópskych obchodníkov po nových stredoeurópskych trhoch je silnejšia ako nutkanie byť v kríze šetrnejší. Na Slovensku, podobne ako v okolitých krajinách, dochádza v krízových rokoch k tomu, že trhy s nábytkom sa ako celok zmenšujú, no biznis nových hráčov zo Západu rastie. Kríza v tom koncernom ešte pomáha. Lebo siete malých obchodov v rukách domácich vlastníkov ťažšie znášajú terajší tlak na ceny nábytku. A z trhu odchádzajú rýchlejšie ako v lepších, rastových časoch.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa