Keď sa v auguste na novej linke v bratislavskom Volkswagene objavilo prvé sériové auto s označením up!, takmer ho medzi strojmi nebolo vidieť. Oproti ozrutnému Audi, na ktorom tam pracovali v posledných rokoch, je novinka kratšia o neuveriteľných 152 centimetrov. Váži zhruba tretinu. Napriek tomu je malé vozidielko v centre pozornosti celého koncernu Volkswagen.

Už niekoľko rokov v ňom vzbudzuje nemalé emócie. Fotia sa s ním najvyšší manažéri automobilky a veria, že názov up! (angl. „nahor!“), ktorý mu dali, budú spomínať aj pri číslach predajnosti. Továrni v Devínskej Novej Vsi má malé mestské auto už na budúci rok zdvihnúť objem výroby blízko štyristotisícovej hranice. Z pohľadu celej slovenskej ekonomiky prinesie nielen prestížne pozície v rebríčkoch automobilového sveta, ale aj lepšie celohospodárske ukazovatele a hlavne tisícky nových pracovných miest. Pracuje sa na ňom na celom Slovensku.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa