Nájsť si zákazníkov je oveľa náročnejšie aj pre komerčné nehnuteľnosti. Obchodné centrá musia reagovať na meniace sa nákupné zvyklosti obyvateľov a naučiť sa prilákať novú klientelu. Ľudia opäť vyhľadávajú nákupy v mieste bydliska alebo, naopak, nakupujú na internete. Pri budovaní nových obchodných priestorov preto o úspechu rozhoduje lokalita, výber nájomníkov, zloženie obyvateľstva v okolí a prevádzkové náklady. „Nestačí predávať tovar, ale aj emóciu. Ľudia, ktorí majú peniaze, si ich chcú užiť,“ hovorí Oliver Arpáš, konateľ spoločnosti Global Rent.
Firma rekonštruuje staré obchodné domy v okresných mestách. Ich lepšie situovaní obyvatelia museli predtým za nákupmi dochádzať. O. Arpáš túto skupinu odhaduje na 20 percent obyvateľov menších miest. Podľa neho sa na cenu nedá tlačiť donekonečna, a keď budú nájomcovia neúspešní, dariť sa nebude ani samotnému centru. Na klasické veľké nákupné centrá už veľa priestoru nie je, investori ho však vidia aj v jednoduchých retail parkoch, ktoré ešte môžu uspieť vo viacerých menších mestách. Poskytujú totiž zaujímavý priestor pre diskontných operátorov.
Investorom do kancelárskych a priemyselných objektov stále chýbajú noví investori, ktorí na Slovensko v posledných rokoch neprichádzajú. Trhom preto viac hýbu rokovania o nových výhodnejších zmluvách a sťahovanie firiem do modernejších priestorov kvôli šetreniu nákladov. Majitelia starších komplexov preto musia riešiť otázku, čo s nimi. „Trh komerčných priestorov je kolotoč, firmy sa obmieňajú, opäť sa tak začne stavať,“ tvrdí optimisticky Martin Baláž z Cushman & Wakefield. Priestor vidí najmä pre koncepty, ktoré na Slovensku ešte vôbec nie sú.