Ekonomika sa postupne pozviechala. Na všeobecnú radosť skôr, ako sa predpovedalo. S hospodárskym oživením to prinieslo nové objednávky, aktivity i faktúry aj do logistickej brandže na Slovensku. Hlavný motor domácej ekonomiky – autobrandža – sa vypol k vyšším produkčným métam, čo prináša aj vyššie skladovacie a distribučné kapacity. Plnšie cesty, rozbehané kamióny, rast výkonov spolu s cenovou konkurenciou, prísnejšou disciplínou vo finančnom a nákladovom riadení prepravcov, pretrvávajúce nízke ziskové marže a viac outsourcingu logistov pre zákazníkov boli a zostávajú obrazom v sektore. Staré choroby spojené s nízkou ziskovosťou, druhotnou platobnou neschopnosťou najmä v menších a finančne slabších firmách, stúpajúce ceny pohonných hmôt však kríza so sebou neodniesla. Dopravcom i špeditérom to spôsobuje starosti znásobené vplyvom dlhovej krízy v eurozóne, čo robí oživenie nevyspytateľným. Aj preto sa biznis najmä v doprave radí stále medzi tie rizikovejšie.
Eurá kompenzovali tony
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?