Niektoré povolania so sebou skrátka nesú niečo ako kliatbu. Aj vo vašom voľnom čase sa dejú veci, za ktoré zodpovedáte v pracovnom živote, a tak sa chtiac-nechtiac stávate svedkom (a neraz arbitrom) postupov, ktoré vás živia.

Odkedy sme do života prijali mobilné zariadenia, s takýmto „prekliatím“ sa stretáva aj moja profesia analytika klientskych dát. V digitálnej ére ľudia dobrovoľne odovzdávajú desiatky údajov o svojom správaní komukoľvek, kto je ochotný aspoň trochu načúvať. Pravidelne ma preto hnevá, keď vidím, ako málo nám rozumejú firmy, od ktorých by sme to očakávali – vzhľadom na to, čo sme im o sebe sprístupnili.

O príklady nie je núdza. Nakupujete v lekárni, ale tá si nepamätá, aké veľké balenie lieku pravidelne užívate. Platíte tou istou kreditnou kartou na pumpe, ale obsluha sa vás pýta, či ste verný zákazník. Policajti automaticky zosnímajú značku vášho auta a pošlú pokutu poštou, ale pri kontrole si pýtajú papierovú bielu kartu.

Keď prehrmí prvotná frustrácia z týchto zážitkov, snažím sa sústrediť na to, prečo nám firmy stále nerozumejú. (Možno v nádeji, že ich to raz naučíme.) A keďže nových „zážitkov“ pribúda naozaj denne, vykryštalizovali sa tri dôvody, prečo organizácie na ľuďoch páchajú informačnú ignoranciu.

Klapky na očiach

Bežným dôvodom, prečo ľuďom ich dáta v rukách firiem neprinášajú dodatočný komfort, je

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa