Týmto smerom sa už dávnejšie vydal aj Balet SND. Ako pre TREND hovorí jeho dramaturgička Eva Gajdošová, revolúcia v tanci, ktorá odštartovala na začiatku 20.storočia, sa nikdy neskončila. Súčasný tanec má tisíce tvárí. Aj preto si získava nových fanúšikov.
Napomáhajú aj sociálne siete, keďže vizuálne ide o atraktívny druh umenia. Ak je premiéra novej inscenácie úspešná, chýr o nej sa rozšíri v priebehu niekoľkých dní a do dvoch až troch repríz má divadlo plné hľadisko. „Z verejného života sa vytráca krása. Aj preto môže balet priniesť umelecký zážitok, ktorý vyvolá v človeku silné emócie,“ hovorí E. Gajdošová s tým, že balet plný emócií a vášne je často lepší než akčný film.
Popularitu baletu potvrdzujú aj štatistiky návštevnosti. Podľa výročnej správy SND za uplynulý rok zaznamenal balet približne 50-tisíc divákov. Oproti predminulému roku vzrástol ich priemerný počet na predstavenie o sedem percent na 580.
Kampaň zafungovala
Dôvodov je hneď niekoľko. Prvým sú zaujímavé a kvalitné baletné produkcie, druhým dobrá stratégia nasadzovania titulov do programu a tretím kontinuálna práca s publikom. Ale dôležitú úlohu zohrala i marketingová kampaň Zaži vášeň, ktorá sa aj cez vlastnú webovú stránku snaží predstavovať jedinečný svet baletu a tanečníkov s jeho náročnosťou, otvorenosťou a krásou.
Cez emócie a vášeň promovalo divadlo napríklad klasický romantický balet Giselle, ale aj veľmi úspešný súčasný titul Nižinskij – Boh tanca, ktorý je príbehom legendárneho ruského tanečníka a choreografa Vaslava Nižinského. Okrem epického príbehu, pôsobivej výpravy či vypätých vzťahových scén ponúka aj náročné a vizuálne uhrančivé tanečné choreografie.
V tejto sezóne pribudli aj ďalšie dva tituly, ktoré majú tiež potenciál osloviť divákov. Psychologický balet Za hranicami hriechu / Bratia Karamazovovci
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?