A vnútorné databázy poisťovne už zasa podľa PSČ vedia, aká je škodovosť danej oblasti, a podľa toho sa nastavia aj poistné podmienky. Výsledkom je systém, ktorý je rýchly a pohodlný pre klienta a zároveň umožňuje poisťovni nastaviť veľmi podrobné kritériá bez toho, aby si ich klient musel vypĺňať ručne.
Najnovšie už poisťovne a sprostredkovatelia umožňujú uzatvárať aj havarijné poistky na diaľku: obhliadku si klient spraví sám, prípadne za ním dôjdu špecialisti. A nové technológie môžu zmeniť spôsob poisťovania a prepočtu rizika úplne: Generali túto sezónu začala klientom poskytovať záchranný systém do áut, ktorý zároveň podrobne sleduje správanie šoféra. Podľa toho, ako riadi, potom môže nastaviť aj cenu poistky.
Prípadne – a to je podľa finančného riaditeľa Juraja Jurčíka aj dlhodobá predstava – prispôsobí spôsob jazdy tomu, že ho malý prístrojček sleduje a bude jazdiť opatrnejšie. „Pred rokom-dvoma tieto výdobytky ešte neboli technicky možné, teraz sa už dajú využívať,“ vysvetľuje.
Rok a pol presviedčania
Začiatky online predaja poistiek na Slovensku vôbec neboli jednoduché. Marek Dudáš sa v roku 2006 rozhodol rozbehnúť portál Superpoistenie.sk s myšlienkou umožniť klientom, aby si na jednom mieste mohli vybrať najvýhodnejšie povinné zmluvné poistenie (PZP).
Po inšpirácii z Veľkej Británie, kde sa už vtedy predávala väčšina autopoistiek cez web, bol presvedčený, že mu to zaberie tak tri mesiace. „Nakoniec to trvalo rok a pol presviedčania a zabralo to 277 stretnutí,“ hovorí dnes ako konateľ najväčšieho portálu predávajúceho povinné zmluvné poistenie.
Mal jasnú predstavu: chcel mať pokrytých všetkých poisťovateľov PZP a zmluva sa musela dať uzatvoriť online – žiadna dodatočná komunikácia s poisťovňami, podpisovanie extra papierov a podobne. Na to musel byť jeho systém v reálnom čase prepojený so servermi každej z poisťovní. „Správa zmlúv, IT, právne oddelenie v poisťovniach – všetci boli zozačiatku proti,“ opisuje prvé jednania. Iní sprostredkovatelia síce predávali zmluvy cez web, avšak v offline prostredí – návrhy zmlúv dostávali klienti následne na podpis na papieri.
M. Dudáš hovorí, že ak poisťovňa potrebovala upraviť IT systém tak, aby dokázal v reálnom čase komunikovať, ako najlepší argument fungovalo, keď
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?