Rozdiel oproti druhej Kii vlani v tržbách vzrástol o viac ako päť miliárd eur. Slovenská dcéra skupiny Volkswagen vytvorila aj najvyššiu pridanú hodnotu vo výške viac ako 1,1 miliardy eur a dosiahla prevádzkový zisk takmer 305 miliónov eur. Investície jej klesli o polovicu, na úroveň 160 miliónov eur.

Prečo taký mimoriadny rok

„Čísla produkcie a finančné ukazovatele za rok 2018 reflektujú obdobie, počas ktorého spoločnosť Volkswagen Slovakia rozbiehala sériovú výrobu nových produktov pre zákazníkov na celom svete. Hospodárske výsledky zároveň ovplyvnil rozdielny podiel vyrobených SUV a malých mestských vozidiel zo segmentu NSF v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi. A to najmä v súvislosti s rastúcim dopytom po SUV vozidlách,“ vysvetľuje hovorkyňa Volkswagenu Slovakia Lucia Kovarovič Makayová. Najviac (22 percent) z celkovej produkcie fabriky smerovalo na čínsky trh. Ďalšími významnými exportnými trhmi boli Spojené štáty (18 percent) a Nemecko (14 percent).

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa