Kým počas prvej vlády to vyzeralo, že R. Ficovi ide o definitívne rozloženie druhého piliera, momentálne by sa rád dohodol na tom, že mu úspory občanov prefinancujú diaľničné projekty. Pri zostavovaní vlády uviedol, že je to už „dohodnuté“ a na výstavbu pôjde z úspor jedna miliarda eur. DSS takúto dohodu nepotvrdili. A v pôžičke vidia niekoľko úskalí. Aj minister financií Peter Kažimír napríklad upozorňuje, že na získanie peňazí ešte treba nájsť „vhodný mechanizmus“, napríklad špeciálne dlhopisy. No indície naznačujú, že DSS sa s premiérom nakoniec predsa len dohodnú. Ich predstavitelia nachádzajú v dlhodobom financovaní niektoré výhody, napríklad dlhodobosť pôžičky, ktorá je v súlade s podstatou dôchodkových úspor. A hovoria aj o možnosti zmeny účtovania s majetkom vo fondoch. Namiesto súčasnej trhovej hodnoty by fondy s diaľničnými dlhopismi mohli prejsť na systém hold- -to-maturity, ktorý predpokladá držanie cenného papiera až do doby splatnosti. Hodnota fondu by tak automaticky každodenne stúpala podľa dohodnutého úroku. Toto riešenie by bolo ideálne pre dlhopisové fondy, ktoré musia garantovať, že ich hodnota neklesne. No v nich je momentálne len necelých 500 miliónov eur. Rizikom hold-to-maturity je tiež fakt, že ak by bolo treba niektorý z papierov predčasne predať – napríklad pre náhlu zmenu legislatívy ako v roku 2009 –, musel by sa celý fond prehodnotiť na trhovú cenu. Čo by pre klientov mohlo znamenať v závislosti od trhových podmienok náhly pokles. A pre DSS okamžitú potrebu doplatiť veľký rozdiel v úsporách. Nevysloveným prianím DSS v prípade financovania diaľnic je, že ak Ficov návrh prijmú, nechá druhý pilier do budúcnosti na pokoji.
Teraz chce každý byť môj priateľ, vyhlásil Donald Trump. Google mu dar strojnásobil
Technologický gigant oznámil, že na inauguráciu novozvoleného amerického prezidenta daruje jeden milión dolárov