Vytvoriť kvalitný herný titul chce nielen nápad, ale aj správne načasovanie, určenie toho správneho publika a v neposlednom rade hromadu peňazí. Po rozšírení hrania na mobilných zariadeniach sa začali množiť americké sny. Miniatúrny kolektív spravil jednoduchú, no nápaditú hru, zavesil ju na App Store a o pár mesiacov sa z garáží sťahovali do víl. Vidina rýchleho úspechu znamenala vznik stoviek malých firmičiek, ktoré sa chceli presadiť na tomto poli. Často sa im to nevydarilo, aj na Slovensku je však niekoľko tvorcov, ktorí dostali sa do konzol alebo tabletov státisícov hráčov.

Jedno z najväčších slovenských herných štúdií Cauldron už má za sebou takmer dve dekády skúseností. Za ten čas vytvorili hry pre všetky dostupné platformy, od PC až po smartfóny. Rozdiely medzi výrobou hry pre konzolu a kvalitnejšou 3D mobilnou hrou sú už minimálne, hovorí spolumajiteľ firmy Marián Ferko. Inteligentné telefóny a tablety urobili za posledné tri až štyri roky ohromné kroky, čo sa týka výkonu. Rozdiel je však v kontrole. Zatiaľ čo pri vyvíjaní hry pre PlayStation alebo Xbox sa musia splniť tvrdé nároky na technickú kvalitu, pri mobilných zariadeniach to až také striktné nie je. Od toho sa potom odvíja aj rozdielna časová a finančná náročnosť tvorby hier pre dané platformy.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa