Či sa nám to páči, alebo nie, každý človek je vyjednávač. Touto vetou sa začala pred tridsiatimi rokmi kniha Ako dosiahnuť súhlas od trojice uznávaných amerických autorov. Za tridsať rokov od vydania knihy, ktorá spôsobila akúsi tichú revolúciu a stala sa bestsellerom, sa však aj ich poznanie posunulo a v najnovšom vydaní uvádzajú aktuálne príklady a situácie. Kým pred tridsiatimi rokmi sa rozhodovací proces riadil striktnými pravidlami , dnes je to inak. Na dosiahnutie cieľa je nevyhnutné na každom kroku vyjednávanie – od rodiny až po vyjednávanie s teroristami. Na dosiahnutie svojho zámeru však ľudia často nevolia tie najvhodnejšie metódy a postupy. Vyjednávanie má totiž svoje pravidlá. Ak ich ovláda jedna aj druhá strana, potom je šanca na dohodu vyššia. Práve o tom je kniha, ktorú by si mal prečítať každý študent, manažér, vedúci, manžel a ktorá sa stala základom mnohých kurzov negociácie a je odporúčanou literatúrou v rámci štúdia biznisu a manažmentu na prestížnych svetových univerzitách. Autori sa v nej venujú kompletnej analýze metód vyjednávania, vďaka ktorým je možné efektívne presadiť svoje záujmy a nenaštrbiť si pritom vzťahy. Na konkrétnych príkladoch analyzujú zámery všetkých zúčastnených strán a aj pre zdanlivo neriešiteľné situácie navrhujú taký spôsob komunikácie, ktorého výsledkom je spokojnosť všetkých partnerov. Kniha je primárne venovaná metóde principiálneho vyjednávania. Prvá kapitola opisuje problémy, ktoré vznikajú pri štandardných metódach pozičného vyjednávania. Nasledujúce predstavujú štyri princípy spomínanej metódy.
Roger Fisher, William Ury a Bruce Patton: Ako dosiahnuť súhlas. Vydalo vydavateľstvo Eastone Books Bratislava 2012. Počet strán 216, cena 10,99 €. Publikáciu distribuuje Eastone Group, a.s., Bulharská 70, 821 04 Bratislava. Členovia TREND klubu (každý, kto má TREND predplatený priamo v redakcii), si knihu môžu objednať s 10-percentnou zľavou, doručenie do 2 až 4 týždňov. Spomedzi predplatiteľov vyžrebujeme jedného, ktorý knihu dostane zadarmo. Žrebovanie sa uskutočňuje náhodným výberom z elektronickej databázy členov TREND klubu.