Akú pozíciu má táto oblasť podnikania v dnešnej rýchlo sa meniacej spoločnosti, o tom sa diskutovalo na TREND konferencii Rodinné firmy 2023. V rámci štyroch tematických blokov sa 16. marca v Bratislave účastníci podelili o svoje skúsenosti, pozreli sa na najnovšie právne a daňové úpravy v legislatíve, úlohu marketingu a brandingu v rodinných firmách, tému prevodu a predaja vlastníctva, nástupníctva a generačnej výmeny či na špecifiká pri expanzii a investovaní do rodinných firiem.

Zmeny v legislatíve

Poradca ministra práce Ladislav Šutý v panelovej diskusii vysvetľoval, prečo sa ministerstvo rozhodlo spájať sociálne podniky v jednom zákone s rodinnými v novele zákona o sociálnej ekonomike a sociálnych podnikoch. Podľa rezortu je prínosné, že úprava prináša definíciu rodinného podniku, možnosť evidencie, registrácie či vytvorenia rady rodinného podniku. „Z nášho pohľadu je evidencia zjednodušenie administratívy. Každý rodinný podnik bude mať jeden papier, ktorý v komunikácii so všetkými štátnymi úradmi priloží, že je evidovaný rodinný podnik.“ V pripomienkovom konaní sa však objavili viaceré výhrady a tie zazneli aj na konferencii. „Na Slovensku tvorcovia legislatívy začali z opačného konca, ako prvé zadefinovali rodinnú firmu a vytvorili registre, ale veci, na ktoré upozorňujeme roky, zatiaľ vypočuté neboli. No svitá nádej, že príde aj na tieto opatrenia,“ uviedol prezident Združenia podnikateľov Slovenska Ján Solík.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa