Rastúci dopyt je určite dôvod na úsmev, slzy zasa priniesli zmeny v cestnom mýte. Vyššie náklady si dopravcovia zatiaľ nevedia preniesť do cien, otázkou je, ktorí to takto dlhodobo prežijú.
Krvavé oči
Aj keď plusové čísla vývoja ekonomiky Slovenska aj jeho najsilnejších obchodných partnerov vrátane Nemecka naznačujú mierny optimizmus, situácia v cestnej doprave je naďalej kritická. Dopravné firmy za posledné roky iba mierne investovali do obnovy vozových parkov, do rozšírenia flotily sa pustil málokto. Dopravcovia majú čoraz väčšie problémy s likviditou a cash flow, úplne ubíjajúce sú pre niektorých z nich meškajúce platby od zákazníkov. Akoby to nestačilo, vianočný darček dostali cestní dopravcovia v podobe zmien v systéme mýta, ktoré okrem spoplatnenia nových úsekov ciest priniesli aj mierne zdraženie. Ako v roku 2009, aj teraz sa dopravcom zvýšenie nákladov iba veľmi ťažko premieta do cien pre klienta – či už fabriku alebo špedičku. Výhodu v tomto majú dopravcovia s tzv. „open book policy“, keď im odberateľ, obrazne povedané, vidí do kalkulácií a zvýšenie či zníženie nákladov im hneď zohľadňuje.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?