Ekonomické modely dlho vychádzali z predpokladu, že ľudia môžu každý deň vyprodukovať, prepraviť, skonzumovať a vyhodiť miliardy produktov bez toho, aby pri tom negatívne ovplyvnili život na Zemi. Súčasná situácia vo svete ukazuje, že to nie je pravda. Ako však nahradiť plány neobmedzeného rastu účinnými stratégiami udržateľnosti? Aj na túto otázku nájde čitateľ odpoveď v publikácii od autorov, ktorí už desaťročia skúmajú, ako ľudské činnosti spojené s obchodom, spotrebou či podnikaním ovplyvňujú environmentálne a sociálne podmienky na Zemi. Čitateľom ukazujú cestu k takým manažérskym či podnikateľským rozhodnutiam, ktoré budú ekonomicky efektívne, spoločensky zodpovedné a zároveň nenarušia prirodzený ekosystém Zeme. Ponúkajú podrobný pohľad na to, ako môžu nielen jednotlivci, ale najmä organizácie a firmy prispieť k udržateľnosti sveta, pričom sami sebe vytvoria konkurenčnú výhodu. Kniha je členená na dve časti. Kapitoly v prvej sú venované trom rozmerom udržateľnosti – biofyzikálnemu, ekonomickému a sociálnemu. Zaoberajú sa realistickým pohľadom hodným 21. storočia a vzťahom medzi obchodnými organizáciami, spoločnosťou a životným prostredím. V druhej časti opisujú autori špecifiká zmeny tradičných hodnotových reťazcov a zavádzania postupov udržateľného manažmentu do riadenia firmy či podnikateľskej stratégie. Upozorňujú, že postup civilizácie vyústil do stále sa zväčšujúcej ľudskej stopy, ktorú vytvára populácia rastúca geometrickým radom. Publikácia sa vo svete stala vďaka svojmu netradičnému pohľadu na manažment klasickým sprievodcom na ceste k zodpovednému podnikaniu.
Jean Garner Stead, W. Edward Stead: Manažment pre malú planétu. Vydalo vydavateľstvo Eastone Books Bratislava 2012. Počet strán 256, cena 10,99 €. Publikáciu distribuuje Eastone Group, a.s., Bulharská 70, 821 04 Bratislava. Členovia TREND klubu (každý, kto má TREND predplatený priamo v redakcii), si knihu môže objednať s 10-percentnou zľavou, doručenie do 2 až 4 týždňov. Spomedzi predplatiteľov vyžrebujeme jedného, ktorý knihu dostane zadarmo. Žrebovanie sa uskutočňuje náhodným výberom z elektronickej databázy členov TREND klubu