Lojálnosť a hľadanie riešení, nie dôvodov, prečo sa veci nedejú podľa predstáv. Zmysel pre rovnováhu, schopnosť rozlíšiť podstatné od zbytočného. Odvaha zdvihnúť sa aj po páde. To sú hodnoty, ktoré označili za najdôležitejšie viacerí lídri firiem, keď na TREND konferencii Top manažment 2011 diskutovali o biznise v kríze.

Každý z nich prešiel už skôr „malou krízou“ v odvetví, kde podniká. Ich firmám hrozila strata pozície, rástli aj sa zmenšovali, hľadali novú ponuku i zákazníkov. „Vyrástli sme na veľkých zákazkách pre finančné ústavy a žilo sa nám výborne. Prišla privatizácia bánk a zahraniční majitelia ako prvé vymenili lokálneho dodávateľa informačných systémov. V roku 2003 sme mali ledva na výplaty, manažéri pracovali zadarmo. Bolo to ťažké, ale naučilo nás to rozmýšľať s predstihom. Už vieme, že v čase, keď máte pocit, že nič netreba robiť, treba robiť najviac,“ zhrnul Jozef Klein, šéf Asseco Central Europe. Spoločnosť vstúpila na burzu a financie využila na diverzifikáciu biznisu, akvizície a nové produkty.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa