„Pri navrhovaní Volkswagenu up! sme využili prvky z produktového dizajnu tak v interiéri, ako aj pri tvorbe jeho vonkajšieho vzhľadu. Navyše tvary predného aj zadného nárazníka majú vzbudzovať sympatie, akoby sa na vás auto usmievalo,“ opisoval ambície tvorcov nového malého modelu Boris Grell, vedúci jedného z dizajnérskych tímov Volkswagenu. 


Mladý slovenský dizajnér prebral na nedávnej prezentácii nového nemeckého auta v talianskom Ríme slovo od svojho šéfa, šéfdizajnéra skupiny Volkswagen Waltera de Silvu. Ten určil pre dizajn radu New Small Family, no aj pre vzhľad áut s dvojitým vé na maske ako kľúčový princíp slovo v rodnej taliančine: „la semplicità“. Jednoduchosť. Riadil sa ním aj pri tvorbe trojice konceptov up!, space up! a space up! blue, ktoré Volkswagen predstavil pred vyše štyrmi rokmi a podľa ktorých vznikla celá New Small Family. Pre malé autá má W. de Silva ako správny Talian slabosť. Za kritickú požiadavku na ich kvalitu považuje funkčnosť a pre dizajn to podľa neho platí predovšetkým. „Najvýhodnejší vzťah veľkosti a využiteľnosti priestoru ponúka jednoduchý tvar škatule. A je najviac prehľadný aj pre vodiča,“ dodáva dizajnér. Pre čo najlepšie jazdné vlastnosti dostalo mestské auto up! podobu, oficiálne nazvanú „škatuľa s kolesami v rohoch“. 


Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa