Investícia 600 miliónov eur, z veľkej časti z pokladnice Európskej únie. Vyše šesťkilometrový železničný tunel popod centrum Bratislavy láka nielen železničiarov a tunelárske firmy. Patrí k projektom, ktoré majú v čase krízy rozhýbať stavebné objednávky. A pre bratislavskú radnicu je vítanou príležitosťou demonštrovať pripravenosť riešiť neružovú situáciu mestskej dopravy. Aspoň za peniaze EÚ a štátu, keď za vlastné sa veľa nehýbe.

No napriek tomu, že peniaze ležia v Bruseli a stavbu stačí naštartovať, aby na Slovensko pritiekli, nebude to pravdepodobne ani tento rok. Povoľovanie sa vlečie, železnice sú ešte ďaleko aj od vyhlásenia tendra. A projekt musí zatiaľ prekonávať prekážky, ktorým sa dalo vyhnúť. Ak by na to úrady mysleli skôr.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa