Finančná pomoc pre slovenské firmy je pomalšia než v Česku, slovenskí obchodníci sú navyše odkázaní na komplikované rokovania s prenajímateľmi priestorov, aby pomoc s nájmom od štátu vôbec získali. „Prenajímatelia priestorov to pochopili ako výzvu na rokovanie o podmienkach nových zmlúv, pretože sa dostali tiež do ťažkej situácie. Vo veľkých obchodných centrách máme sedemnásť prevádzok, myslím si, že pomoc dokážeme vyrokovať pre deväť z nich,“ hovorí pre TREND Vladimír Sušil, obchodný riaditeľ spoločnosti Elektrosped, ktorá prevádzkuje na Slovensku značky Hej.sk a Datart.

Nosenie rúšok v interiéry.
Neprehliadnite

Mali sa rušiť opatrenia už na konci mája? Nebolo by to optimálne, ukázala analýza NBS

Ako vás ovplyvnila pandémia?

Kríza prišla zo dňa na deň. Predaj v kamenných predajniach klesol o sto percent, ale online stúpol o štyristo percent. V prípade Datartu to bolo päťsto percent, v prípade Hej.sk to bolo tristo percent. To platí pre najkomplikovanejšie obdobie pandémie. V súčasnosti je objem predaja vyšší medziročne približne o sto percent. Ľudia do online prostredia prešli okamžite, dokonca aj tí, ktorí tam nikdy predtým neboli.

Koľko percent Čechov a Slovákov nakupovalo počas pandémie online?

Sú ľudia, ktorí si nikdy neobjednali nič na internete. Pribúdali preto starší klienti. Znamenalo to väčší nápor na telefónne linky, ktoré boli preťažené. Starší ľudia totiž nemohli mať pri sebe nikoho, kto by im pomohol. Veľký problém bol, že klienti na linke boli úplní nováčikovia, ktorí nemali skúsenosť s nakupovaním cez internet. Počítam, že podobné problémy riešila aj naša konkurencia. Môj odhad je, že v čase najvážnejšej epidemiologickej situácie nakupovalo cez internet osemdesiat percent obyvateľov Česka a Slovenska.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa