Značka SOR Libchavy pomaly získava významné postavenie v predajoch autobusov v bývalom Československu. Okrem toho, že autobusy z Libchav sú úsporné, majú nižšiu hmotnosť oproti konkurencii, sú aj často lacnejšie (TREND 36/2010). V Bratislave trolejbusy Škoda, ktoré sú vlastne prerobené z autobusu SOR a Škoda tam dodáva pohon a elektrické časti, vytendrovali až na druhýkrát. Prvý tender na nákup trolejbusov za 70 miliónov eur zrušil Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) v marci tohto roka. Úradu sa nezdali podmienky, ktoré boli pre ďalších záujemcov okrem SOR diskriminačné. Výrobcovia napríklad potrebovali potvrdenie o schválení typu každého trolejbusu. Také majú iba v Banskej Bystrici, Žiline a Prešove jazdiace Škody a Solarisy. Bodovanie technických parametrov označilo ÚVO rovnako za diskriminačné. Zvýhodnené mali byť trolejbusy s vyšším počtom dverí, čo nahrávalo jedine Škode so SOR. V druhom opakovanom tendri v júni tohto roka už technické parametre nemali takú váhu ako cena. Škoda však získala za ne viac bodov ako Solaris, ktorý v elektronickej aukcii zastal na sume 44,1 milióna eur. Škoda vyhrala so 41,62-miliónovou ponukou. Dopravný podnik však odmieta zverejniť, o koľko je cena nižšia ako v prípade prvého tendra, kde bola Škoda sama.
Značkoví výrobcovia očakávajú pozitívny rok, obávajú sa však odchodu talentov
Očakávania značkových výrobcov na Slovensku pre rok 2025 sú optimistické, ale opatrná nedôvera narastá v súvislosti s infláciou a legislatívnymi výzvami