Jedna z najväčších hviezd autosalónu v Ženeve 2010, štúdia Porsche 918 Syder, už má sériovú podobu. Známy je aj dátum začatia výroby. Nebude to zajtra ani o pol roka, ale 18. septembra 2013. Podstatné je, že stuttgartská automobilka už prijíma objednávky. Základ karosérie tohto rýdzo superšportového modelu, ktorého dizajn má spoločný s modelmi Porsche Carrera GT a 917, tvorí v produkčnej podobe karbónový monokok. Odnímateľný strešný panel netreba nechávať v garáži, má vyárendované miesto v batožinovom priestore pod prednou kapotou. Štúdia okrem svojho zjavu
zaujala najmä pohonným ústrojenstvom. Aj sériový model je podľa jeho vzoru plug-in hybrid. Má teda vzadu uložený vidlicový atmosféricky plnený osemvalec. Nie však 3,4-litrový, aký bol namontovaný v koncepte, ale väčší – štvorlitrovej kubatúry. Podľa predbežných údajov výrobcu dosahuje maximálny výkon vyšší ako 368 kW (500 k). S ním spolupracuje sedemstupňová dvojspojková prevodovka (PDK) a tá posiela krútiaci moment na zadnú nápravu. No hybrid z Porsche 911 Spyder robí hybridom až dvojica elektromotorov. Jeden sídli vpredu a druhý pri zadnej náprave. Táto konfigurácia je súčasťou unikátneho systému variabilného pohonu štyroch kolies, ktorá umožňuje nezávislú kontrolu prenosu krútiaceho momentu na obe nápravy. Tandem elektromotorov
napájaných súpravou li-ion akumulátorov disponuje kumulovaným výkonom 160 kW (218 k). Na ich dobíjanie stačí spotrebiteľská elektrická sieť. A teraz to najpodstatnejšie. Dvojmiestne Porsche 918 Spyder akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a dosahuje maximálnych 320 km/h. Dokáže jazdiť aj na čisto elektrický pohon. V takom prípade dosahuje maximálnu rýchlosť 150 km/h a akčný rádius 25 km. Zásluhou elektromotorov zaznamenáva aj neuveriteľne nízku spotrebu 3,0 l/100 km v kombinovanom cykle (NEDC). Porsche 918 Spyder vyrobia v limitovanej 918-kusovej edícii. Prví zákazníci budú uspokojení v novembri 2013. Cena 645 000 €.