Namiesto ôsmich strán dve, namiesto odborných pojmov laický jazyk a namiesto drobného písma štandardný typ Arial, veľkosť 11. Podielové fondy majú šancu o niečo viac sa priblížiť k verejnosti a konzervatívnym sporiteľom, ktorí si investovanie doteraz ešte nevyskúšali. Zrozumiteľnosť majú do investovania vniesť takzvané kľúčové informácie, oficiálne známe aj pod skratkou KIID. Ich zavedenie k jednotlivým fondom nariaďujú pravidlá Európskej únie. KIIDy majú postupne nahradiť doteraz používané zjednodušené predajné prospekty. Správcovia majú na ich uvedenie čas do 30. júna 2012, no nájsť ich už možno pri novovzniknutých fondoch.

Dôvodom, prečo sa legislatívci z Európskej únie rozhodli pre novú formu informácií, je nespokojnosť s doterajšími už aj tak „zjednodušenými“ predajnými prospektmi.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa