Peugeot 3008 znova prichádza vo veľkom štýle a má zodpovedný úlohu – zadefinovať smerovanie značky na roky dopredu a viesť ju v čase elektrickej transformácie. Predpoklady na to má. Ako prvé auto v rámci Stellantisu stojí na platforme STLA Medium, ktorá predstavuje technologický skok vpred. Peugeot sa z hľadiska jazdných parametrov a stvárnenia interiéru opäť doťahuje na prémiový segment. A je mu bližšie než kedykoľvek predtým. Mnohých konkurentov vychytených značiek dokonca tromfne.

Peugeot E-3008 s dĺžkou viac než 4,5 metra ostáva v kompaktnom segmente, rázvor prekračujúci 2,7 metra zasa predznamenáva slušnú priestorovú ponuku, no v praxi ma miesto na zadných sedadlách neohúrilo. Centimetre mi chýbali najmä v poz-dĺžnom smere, v oblasti hlavy som sa so svojimi 183 centimetrami zmestil bez problémov. Kufor s objemom 520 litrov, respektíve 470 litrov pri verzii s pohonom všetkých kolies, je dosť veľký, má dobrý tvar a dvojité dno. To budú okupovať najmä nabíjacie káble, i keď ja by som ich radšej videl v priestore pod kapotou. Peu-geot však nemá takzvaný frunk – malý odkladací priestor pod prednou kapotou, kam sa v prípade mnohých elektromobilov dajú káble odložiť.

Aj štvorkolka

Elektrická 3008 ostáva verná pohonu predných kolies, ale ponúka aj štvorkolku. Názvy jednotlivých verzií definuje výkon v konských silách. Základ s označením 210 má k dispozícii 157 kW (210 k), extra veľký akumulátor nesie menovku 230 a vpred ho ženie 170 kW (230 k). Dvojmotorová verzia 320 s pohonom všetkých kolies má k dispozícii 240 kW (320 k). Táto E-3008 stovku pokorí v priebehu 6,4 sekundy, prednokolky na to potrebujú niečo menej než deväť sekúnd. Čerešničkou na torte bude variant s akumulátorom s využiteľnou kapacitou 98 kWh, pri ktorom sa pri priemernej spotrebe
podľa WLTP ráta so spotrebou na úrovni 14 kWh/100 km. Stellantis vie robiť elektromobily úsporné, no budem zvedavý, ako veľmi sa k tomuto číslu priblíži E-3008 v dlhodobom meradle. Keby Peugeot naplnil papierové predpoklady, jeho dojazd by sa mohol blížiť k úrovni 700 kilometrov. Menšie varianty majú o niečo nižšiu spotrebu, takisto preto avizujú zaujímavý dojazd prekračujúci 500 kilometrov na jedno nabitie.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa