Coca-Cola musela na jar vyvracať chýry o tom, že sa chystá urobiť najväčšiu akvizíciu svojej 126-ročnej histórie a kúpiť amerického výrobcu nápojov Monster Beverage, aby odolala náporu rakúskej firmy Red Bull.

V Coca-Cole sa na tom zrejme nikto nebavil. Boli dotknutí. Akcie Monsteru poskočili v jeden aprílový pondelok o dvadsať percent, čo uťalo aj úvahy o transakcii. Na marketingovom oddelení Red Bullu si mohli povedať, že aj keď do nákupov Coca-Coly, samozrejme, nemajú ako hovoriť, aspoň niekto opäť poukázal na ich silu. Rakúskej firme s červeným býkom v logu zapadá do stratégie, pretože o premyslenom marketingu je celá jej história. Vezmime si už len názov a logo. Red Bull znamená to isté čo thajské Krating Daeng. No kto mimo Thajska by platil za to, aby pil niečo také? A ukázať v znaku silu útočiacich zverov je isto účinnejšie ako pravdivá informácia, že taurín, jedna z hlavných zložiek produktu, má meno podľa toho, že bol pôvodne vyťažený z volskej žlče.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa