V gastronómii sú trendy a čo je moderné, je niekedy otázkou šikovného marketingu. Trendy v hotelierstve predsa len viac vychádzajú z potrieb a správania sa trhu, respektíve klientov. V zahraničí je napríklad veľkým a pretrvávajúcim trendom dovolenka vo vlastnej krajine – vyplývajúca aj z toho, že ľudia nechodia len na jednu dovolenku ročne, ale na dve-tri. Napríklad v Nemecku, kde zaznamenali minulý rok opäť rekordný počet prenocovaní domácich a zahraničných turistov, zabezpečujú biznis hotelom najmä domáci hostia. Podľa údajov nemeckého zväzu hotelov a reštaurácií 83 percent prenocovaní realizovali domáci návštevníci. Podobne je to aj v Rakúsku. Aj na Slovensku počet domácich hostí v slovenských hoteloch pomaly rastie, ale aj tak podiel prenocovaní domácich a zahraničných ubytovaných a prenocovaní je stále približne 60 : 40.
Ďalším megatrendom pri výbere hotela je a ostáva zdravie. Kým ešte pred niekoľkými rokmi boli veľmi populárne wellness hotely s rôznymi najmä kozmetickými procedúrami, momentálne sa hranice medzi wellness a tým, čomu sa hovorí zdravotná prevencia, stierajú. Veľa hotelov už neponúka vyslovene len procedúry na zotavenie duše a tela, ale orientuje sa aj na zdravotnú stránku. Dobrým príkladom je napríklad maďarský hotel Spirit v Sárváre, ocenený ako najlepšie wellness stredisko v Európe. V ponuke majú aj desiatky procedúr spojených s liečivou vodou na prevenciu a zotavenie napríklad pohybového aparátu s úpravou hmotnosti. Podľa riaditeľa Alfonsa Hackla im práve tieto pomáhajú predlžovať dĺžku pobytu hostí. Téma zdravie už nehrá dôležitú úlohu len v prázdninových hoteloch, ale stáva sa dôležitou aj pre hotelierstvo v mestách.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?