Internetovým obchodom sa darí čoraz lepšie. Paradoxom je, že dokážu profitovať aj v ťažkých časoch, keď iné oblasti prekonávajú ťažkosti. Príkladom môže byť súčasná koronakríza, ktorá mnohým e-shopom zabezpečila výborné výsledky. Čoraz viac ľudí objavuje výhody nakupovania cez internet.
Oblasť e-commerce je jednou z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich. Firmy sa prispôsobujú správaniu a požiadavkám zákazníkov, čo je kľúčové pre ich uplatnenie na trhu, ktorý je z hľadiska konkurencie veľmi silný. Predpokladá sa, že v najbližších mesiacoch vzniknú ďalšie stovky nových e-shopov, pričom dôjde aj k rozšíreniu sortimentu, hlavne v potravinách a zdravej výžive. Určite sa dá očakávať ešte väčšia integrácia online a offline predajných kanálov, takzvaný omni-channel, keď zákazník nerozlišuje, cez aký kanál nakupuje, všade očakáva rovnaké ceny, rovnakú úroveň služieb a celkovo konzistentný používateľský zážitok. Pokračovať bude nárast mobilného nakupovania a mobilných platieb.
Priaznivý vplyv pandémie
Medzi segmenty, ktoré v rámci e-commerce počas Covidu-19 rástli najviac, patria segmenty zdravia a krásy, potraviny, nábytok a bývanie a záhrada. Výraznejší pokles zaznamenala móda či elektrotechnika. Samostatnou kapitolou sú letenky, ubytovacie služby, ako aj dovolenky.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?