Dôležitým parametrom na prijímanie a povyšovanie ľudí sa stane reputácia. To znamená, či má kandidát rozsiahlu a kvalitnú sociálnu sieť, silný osobný brand a preukázateľné znalosti aj skúsenosti. Tieto komponenty budú tvoriť takzvaný reputačný kapitál

Mobilné zariadenia budú kanceláriou, učebňou aj osobným sprievodcom. Smartfóny a tablety nahrádzajú osobné počítače ako hlavný prostriedok pripojenia do internetu aj preto, že ľuďom umožňujú pracovať odkiaľkoľvek. Do roku 2020 bude tento trend pravidlom

Všetky nábory sa budú začínať na sociálnych sieťach. Nikto v budúcnosti nemôže očakávať, že si nájde prácu, ak nebude mať profil na niektorom networkingovom webe

Korporátne kancelárie budú pasé. Takisto ako práca z domu. Do roku 2020 budú chcieť zamestnanci pracovať z iného miesta, napríklad z kaviarne, kancelárie, hotelovéj loby alebo u klienta

Podniky si budú najímať celé tímy. Niektoré spoločnosti to pre niektoré vybrané projekty robia už dnes. Popri tom, ako bude tento trend čoraz populárnejší, začnú vznikať viac či menej formálne zoskupenia spolupracovníkov, ktorí sa budú presúvať medzi firmami z jedného projektu na druhý

Celoživotné vzdelávanie bude nevyhnutnosť. Firemné školenia sa však zmenia. Budú sa na nich púšťať videohry a simulátory, lebo mladí ľudia vyžadujú hravé formy vzdelávania, ktoré ich bavia

Šéfovia sa budú voliť. Mladšie generácie ľudí budú môcť voľbu vedúcich pracovníkov ovplyvňovať

Flexibilita medzi prácou a súkromným životom nahradí dnes vyzdvihovanú vyváženosť práce a súkromia. Keď budú práca a súkromie ľuďom splývať, tradičný osemhodinový pracovný čas v piatich dňoch v týždni sa stane kuriozitou

Spoločenská zodpovednosť bude na prilákanie a udržanie ľudí kľúčová. Mladých zamestnancov zaujímajú tri veci –ľudia, planéta a zisk

Gramotnosť v sociálnych médiách bude pre nájdenie zamestnania nevyhnutná, rovnako ako je dnes schopnosť čítať a písať

PRAMEŇ: The 2020 Workplace, Jeanne Meisterová a Karie Willyerdová, HarperBusiness, 2010