Ako expandovať na zahraničné trhy
Spoločnosť Aliter Technologies, ktorá sa zaoberá riešeniami na podporu krízového riadenia vojenského a nevojenského charakteru, informačnou a komunikačnou infraštruktúrou a bezpečnosťou, kapitálovo vstúpila do britskej firmy Runecast
Oznámil to CEO firmy Aliter Technologies Peter Dostál. Zúčastnené strany uzavreli dohodu vo februári 2020 s tým, že administratívne úkony spojené so zápisom urobia v júni. „Vstup do spoločnosti Runecast nám poskytuje priestor ďalej expandovať na zahraničných trhoch, ktoré sú pre nás kľúčové,“ vysvetlil P. Dostál.
Runecast pôsobí v oblasti automatizovanej analýzy, monitoringu a riadenia stability, bezpečnosti a návratnosti investícií do lokálnej i cloudovej infraštruktúry. Súčasná situácia na trhu poukázala na dôležitosť orientácie na škálovateľné riešenia v oblasti informačných a komunikačných technológií.
O Zoznam ľahší
Skupina Slovak Telekom plánuje v najbližších týždňoch zmeniť štruktúru, po 15 rokoch ju opustí dcérska spoločnosť Zoznam. Skupina chce odpredať celý 100-percentný podiel dcérskej firmy, pričom Zoznam odkúpi priamo jej CEO Martin Mác. Slovak Telekom odkúpil Zoznam v roku 2005 v čase postupného rozvoja svojho online obsahu. Bola to prvá dcérska spoločnosť skupiny v období rozbiehajúceho sa širokopásmového internetu (ADSL).
Portál Zoznam.sk mal v tom čase takmer milión unikátnych návštevníkov mesačne. „Zoznam bol naša prvá úspešná akvizícia v histórii skupiny a priniesla mnohé pozitívne momenty. V tom čase sme ako poskytovateľ internetu hľadali silnú firmu zameranú na profesionálny lokálny obsah i jeho ďalšiu expanziu,“ uviedol výkonný riaditeľ spoločnosti Slovak Telekom pre Slovensko Dušan Švalek. Dcérsku firmu skupina predáva pre zmenu skladby biznisu. Chce sa sústrediť na viaceré nové technologické výzvy, ako je masívna výstavba optiky či ďalšia generácia mobilných sietí.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?