V rozhovore sa dočítate
- Aké elektromobily aktuálne pripravuje česká automobilka Škoda
- Čo ovplyvňuje vývoj batérií do elektromobilov
- Nakoľko je možné recyklovať batérie
- Čo ovplyvní úspech elektromobility
Vy v elektromobilitu veríte?
Áno. Je to životaschopný smer mobility. Chápem aj obavy zákazníkov, musím však dodať, že väčšina z nich zmizne po prvej skúsenosti s elektromobilom. Možno už po prvej testovacej jazde u dílera alebo s priateľmi, ktorí už elektrické vozidlo majú. Moja istota sa čiastočne opiera aj o vozidlá, výrobky a služby, ktoré zákazníkom ešte len predstavíme. V tomto smere sa máme na čo tešiť.
Čo bude kľúčové z pohľadu budúceho úspechu alebo neúspechu elektromobility?
Záleží na tom, čo nazveme úspechom. Na cestách elektromobily už niekoľko rokov stretávame, ale ich trhový podiel je stále zanedbateľný. To je spôsobené stále sa rozvíjajúcou dobíjacou infraštruktúrou, ako aj tým, že ide často o elektrické modely prémiových značiek s vyššou cenou. Zákazníci, ktorí si ich kúpili, boli ochotní nad prekážkami či nedokonalosťami prižmúriť oko. Nevyhnutná bude informovanosť zákazníkov o tom, aké benefity, napríklad vo forme nízkych prevádzkových nákladov, elektromobily prinášajú. Svoje urobí aj podpora, nielen finančná, zo strany štátu.
Pôjde len o dojazd a cenu? Predstavu na rok 2020 Škoda naznačila v modeli Enyaq.
Dôležitý je pre nás dizajn, ktorý sa ponesie v duchu posledných trendov Škody Auto a navyše prinesie niektoré prvky exkluzívne pre naše elektrifikované vozidlá. Elektromobil plánovaný v tomto roku ponúkne dojazd až 500 kilometrov.
Jan Železný Zdroj: Emil Vaško
Sieť staníc musí rásť
Vozidlá sú len špičkou ľadovca e-mobility. Čo považujete za najdôležitejšie z pohľadu spotrebiteľského správania?
Elektromobilita je celý ekosystém previazaných produktov, ktoré môžu život používateľa veľmi uľahčiť. To sa však nezaobíde bez zmeny návykov a zmýšľania spojeného s používaním vozidla so spaľovacím motorom. Príkladom môže byť strach z obmedzeného dojazdu. Ak si vodiči uvedomia, koľko kilometrov za deň alebo týždeň najazdia, tak je dojazd pre väčšinu z nich úplne dostačujúci.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?