V rozhovore sa dočítate:
- Prečo Uber vstupuje na trh zdieľaných jázd a kedy bude služba dostupná v Bratislave
- Ako vodiči zareagovali na zníženie cien
- Ako vníma konkurenčný Hopin, ktorý podľa recenzií vyšiel zo súboja lepšie ako Uber
Prečo ste odišli z Googlu, jedného z najprestížnejších zamestnávateľov na svete?
Po šiestich rokoch práce pre Google som cítil, že potrebujem zmenu. Chcel som cestovať, rozšíriť si obzory, spoznať nových ľudí. Prihlásil som sa na MBA program do Singapuru a na škole mal prezentáciu aj Uber. Začal som si zisťovať podrobnosti, dostal som od známych dobré referencie a napokon ma zaujala ich pracovná ponuka.
Čím?
Uber som spočiatku vnímal ako technologickú firmu, ktorá zlepšuje život ľuďom, pretože ich jednoducho presúva po meste. No aj zakladatelia Uberu si postupne uvedomili, že to môže byť prostriedok k ambicióznejšiemu cieľu – ako zmeniť mestskú mobilitu a prispieť k tomu, aby mestá fungovali lepšie. Dnes je cieľom Uberu dostať viac ľudí do menej áut. Ak sa nám to podarí, bude menej áut v meste, menej dopravných zápch, menej emisií, menej miesta vyhradeného na parkovanie a viac na zeleň alebo občiansku infraštruktúru. Táto vízia ma nadchla.
To znie, akoby firma smerovala k modelu UberBUS.
Táto služba sa volá UberPOOL a je o postupnom nakladaní a vykladaní cestujúcich na trase. Ak máme dostatok ľudí, ktorí idú rovnakou alebo podobnou cestou, vieme zdieľať auto pre viac cestujúcich. Výsledkom je nižšia cena pre cestujúcich, vyššia odmena pre vodiča a menej áut na ceste. Nie je naším cieľom nahradiť mestskú hromadnú dopravu, ale efektívne ju doplniť. Mnohé cesty našich pasažierov sa začínajú alebo končia dvesto metrov od zastávky MHD. Vidíme to na dátach jázd v Londýne, Prahe aj v Bratislave.
Vodiči Uberu v Bratislave majú priemerné hodnotenie 4,83 z piatich hviezdičiek, čo je aj v celosvetovom porovnaní vynikajúce
Zdieľanie auta znižuje komfort cestujúcich. Keď je potrebné obslúžiť dvoch, prípadne troch ľudí, je to časovo náročnejšie.
Je to o voľbe. Ak si chce cestujúci vziať auto sám a zaplatiť viac, môže a nemusí. Ak chce svoju cestu zdieľať a zaplatiť menej, môže a nemusí. Uber má naďalej záujem poskytovať všetky druhy svojich služieb.
S UberPOOL zavádzate aj zberné „huby“, kde je potrebné dôjsť za autom. To je klasický problém tzv. poslednej míle pri nastavovaní efektivity hromadnej dopravy a výrazne to znižuje komfort cestovania. S akým ohlasom sa stretlo toto riešenie?
Nestretol som sa s negatívnym ohlasom. Pre mňa ako zákazníka je to otázka toho, či mi tie metre navyše stoja za to, že budem mať jazdu lacnejšiu o 30 až 40 percent. Ak sa chcem niekam dostať rýchlo alebo s veľkou taškou, zvolím si UberX. Ak sa chcem prejsť, využijem UberPOOL. Komu čo vyhovuje.
Tomáš Peťovský (32)
Zdroj: Milan David
Nový generálny riaditeľ Uber pre slovenský a český trh. Je absolventom Vysokej školy ekonomickej v Prahe, vzdelanie si doplnil na University of Texas a absolvoval MBA program v Singapure a vo Francúzsku. Má za sebou šesť rokov praxe v Googli. V európskej centrále v Írsku pomáhal klientom s online marketingom a rozširovaním trhu, po presune do bratislavskej pobočky riadil tím zodpovedný za rozvoj digitálneho biznisu pre klientov z oblasti maloobchodu, automobilového priemyslu a financií.
Je Bratislava dosť veľká pre tento typ služby?
Aby táto služba fungovala, musíme minimalizovať čas, kým
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?