Ak by sa vývoj v slovenskej polygrafii posudzoval podľa veľkostných ukazovateľov, dalo by sa hovoriť o nude. Nárast tržieb slovenských tlačiarní s dvadsiatimi a viac zamestnancami o šesť a pol percenta tesne pod úroveň tristo miliónov eur hovorí o tom, že sa síce podarilo nahradiť niečo vyše tretiny krízového poklesu a zlepšiť ziskovosť, no nič zvláštne sa nedeje.
Nie je to tak. Všetky väčšie slovenské tlačiarne bojujú o svoje zákazky na medzinárodnom trhu, na ktorom rastie pretlak kapacít. To zvyšuje konkurenciu, no spoliehať sa iba na výrečných obchodníkov s ponukami klesajúcich cien nestačí. Tlačiarne si neporadia bez masívnych investícií, ktoré nielen zákazníkom zlepšujú grafické možnosti, ale najmä efektivitou tlačia dolu náklady. Čelia aj tlaku, voči ktorému takmer nemajú čo urobiť –ľudia sa namiesto na potlačený papier čoraz viac pozerajú na displej počítača, tabletu, čítačky či iného digitálneho zariadenia.
Čítajte ďalej s predplatným TRENDU
Odomknite článok cez SMS za 3 € týždenne s automatickou obnovou.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?