Tlačiarne tak môžu s trpkosťou sledovať boom reklamného trhu, z ktorého si ukroja len odrobinky. Off_ine reklama vlani rástla najrýchlejšie od roku 2009. Výdavky do reklamy v televízii vyleteli podľa údajov spoločnosti Kantar Media medziročne až o približne dvadsaťštyri percent, no noviny si polepšili len nepatrne a reklamné výdavky v časopisoch symbolicky klesli o necelého pol percenta. Pokles inzercie v segmente časopisov, ako aj pokračujúci ústup predajnosti týchto titulov vydavatelia kompenzujú znížením tlačových nákladov alebo rozsahov periodík. Na druhej strane, náklady letákov pre obchodné reťazce si vlani udržiavali stabilnú výšku.

Na mediálnom trhu pokračovali vlastnícke rošády. Veľkou udalosťou bol predaj printových aktivít spoločnosti Ringier Axel Springer skupine Penta (magazíny) a skupine FPD podnikateľa Antona Siekela, ktorá kúpila denník Nový Čas.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa