Automobilové značky zvyknú štúdiami a koncepčnými vozidlami z tvorby svojich dizajnérov testovať reakcie verejnosti na štylistické prvky, kým ich využijú na svojich produktoch. Koncepčné auto od Kie by možno desať-pätnásť rokov pred autosalónom vo Frankfurte v roku 2011 nik až tak vážne nebral. Nebyť dvoch faktov.
Ten prvý boli výsledky Kie, ktorá spolu s koncernovým príbuzným Hyundaiom predviedla na trhu priam šokujúci rast. Prekvapil najmä tým, že prišiel počas finančnej krízy, ktorá utlmila väčšinu priemyselných odvetví o desiatky percent. Hyundai Motor Group, čo je oficiálny názov skupiny, v ktorej vtedy fungovali značky Hyundai a Kia, dosiahla v hlavnom roku krízy rast celosvetových predajov o 11,4 percenta na 4,65 milióna predaných áut.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?